Här kan du få svar på vanliga frågor.
Mellan vilken tid fungerar portkoden?
Portkoden fungerar mellan kl. 08.00 och 20.00. Övrig tid använder du din nyckelbricka eller lägenhetsnyckel för att komma in genom portarna.
Om portkoden eller nyckelbrickan inte fungerar, vem kontaktar jag då?
Du kan anmäla felet via SBC felanmälan eller ringa 0771-722 722.
Hur går jag tillväga om jag vill hyra ut min lägenhet i andra hand?
Du måste alltid ha styrelsens godkännande vid uthyrning i andra hand. Kontakta därför styrelsen i god tid! Läs mer om vad som gäller under ”andrahandsuthyrning”.
Jag blir störd av min granne som spelar hög musik, vad ska jag göra?
I första hand är det bäst att gå och prata med din granne och förklara läget, oavsett vad störningen handlar om. Du kan hänvisa till de trivselregler som föreningen har upprättat. Om detta inte hjälper, och störningarna fortsätter, kontakta styrelsen på styrelsen@brftakten1.se.
Hissen har fastnat, vem ringer man för felanmälan?
Ring KONE kundcenter på 0771-50 00 00, som är bemannat dygnet runt. Om du själv sitter fast i hissen, tryck på larmknappen och håll den intryckt i 10 sekunder. Vänta sedan på hjälp och försök aldrig ta dig ut ur hissen på egen hand. Om du ser att någon sitter fast, försök att få kontakt och fråga hur de mår. Stanna gärna kvar och prata med dem tills hjälp har kommit, då detta kan kännas tryggt och lugnande.
OBS! Kontakta endast KONE i akuta situationer. Alla anmälningar till KONE kostar föreningen och medlemmarna pengar. Eftersom det sker en hel del onödiga felanmälningar ber vi er alltid att kontakta styrelsen först om det inte är akut, på styrelsen@brftakten1.se. Många gånger uppstår problem med hissarna på grund av grus som kommer in vid hissdörrarna, vilket vi enkelt kan åtgärda genom att plocka bort gruset.
Om jag behöver en extrakopia av min nyckel, vart vänder jag mig?
Samfälligheten sköter beställningen av portbrickor. Kontakta dem på e-post: Paradenbarkarby@gmail.com.